Friday, August 21, 2009

RM600,000 calon PAS vs US92,200 'tax fraud' Anwar Ibrahim?

Dr Novandri Hasan Basri

Isu RM600,000 yang dikaitkan dengan calon Pakatan Rakyat bertambah hangat apabila Dato' Mahfuz Omar cuba menegakkan benang yang basah, mempertahankan calon beliau.

Blog Rakyat Malaysia telah menerangkan dengan panjang lebar mengenai isu ini. Yang pastinya, isu RM600,000 tentu sukar ditangkis oleh parti pembangkang. Di antara lain :-

Sungguh tak disangka! itulah yang boleh saya sebutkan selepas saya menerima satu sms dari seorang journalist yang pernah bekerjasama dengan pihak PAS dan mengetahui tentang cerita dalaman PAS!

Anda nak tahu sms ini berkenan apa?

Begini, dalam sms tersebut ada menyatakan yang calon PAS iaitu saudara Salleh Man pernah menyapu duit sebanyak rm60 ribu semasa pilihanraya di Permatang Pauh tempohari.

Perkara ini juga diketahui oleh MujahidYusuf Rawa dan bekas Pesuruhjaya PAS Penang, Zulkifli Lazim.Bukan setakat itu sahaja, dia juga dikatakan pernah menggelapkan duit dari projek sekolah pintar PAS dan memindahkan sejumlah wang ke dalam akaun syarikatnya sendiri, bagaimana dia melakukannya masih terus menjadi misteri hingga ke hari ini.

Kenapa pihak PAS, cerita-cerita ini sedang tersebar di kalangan ahluL-ahlul PAS, tetapi seperti biasa PAS akan menafikan kisah sebegini, namun kali ini penafian sahaja tidak cukup, apa kata calon PAS pun membuat penjelasan sepertimana yang telah di buat oleh saudara Rohaizat!


Jika parti PAS benar-benar mahukan calon dan parti Pakatan Rakyat bersih, penulis mencabar Mahfuz Omar untuk membuka mulut beliau dan berdepan dengan Anwar Ibrahim dan menanyakan beliau satu 'tax fraud' oleh IIIT sebagai bentuk sumbangan kepada Nurul Izzah, anak Anwar Ibrahim oleh al-Haramian foundation?

Ibrahim and his family were also the beneficiaries of an apparent tax fraud perpetrated by IIIT. The same tax filings showing a donation to the al-Haramian foundation show $92,200 in contributions to Ibrahim’s daughter, Nurul Izzah?

IIITviolated U.S. law when it wrote “none” under “Donee’s relationship” when listing donations to Ibrahim’s daughter. The group would have lost its tax-exempt status had it been known that it was sending money to the family member of a director.

Ibrahim never disavowed this act when given the chance and even stated explicitly that these contributions were made for the education of his six children. - (klik di sini untuk bacaan seterusnya)

Anwar Ibrahim mengaku dengan kenyataan 'tax fraud' tersebut. Apa kata Mahfuz ?

No comments:

Post a Comment