Thursday, August 20, 2009

Pendedahan atau pembohongan?


Yusri Isahak, bekas rakan kongsi Rohaizat telah membuat pendedahan tentang isu penyelewangan Rohaizat di Yayasan Aman sempena pilihanraya kecil Permatang Pasir. Dalam pendedahan tersebut beliau menyatakan bahawa calon BN itu yang songlap duit Koperasi Pekebun Kecil Getah Pulau Pinang.
Cuma persoalannya ialah:
1. Kenapa baru sekarang beliau membuat pendedahan tersebut, kalau beliau merasakan bertanggungjawab atas itu tersebut dan tidak setuju dengan cara Rohaizat?
2. Apakah tujuan dan niat sebenar saudara Yusri?
3. Adakah semata-mata kerana Rohaizat jadi calon PRK Permatang Pasir?
4. Mengapa dibuat pendedahan tersebut di Yayasan Aman yang dikenali sebagai markas PKR? Nampaknya macam ada orang yang minta dia buat pendedahan tersebut.
5. Siapakah orang yang meminta Yusri membuat pendedahan tersebut?
6. Adakah orang seperti Yusri akan membuat pendedahan secara percuma? Maklumat beliau adalah eksklusif lagi panas tentu mahal harganya, mungkin berjuta ringgit.
7. Bermoral sangatkah saudara Yusri kalau menerima harga yang mahal dengan pendedahan eksklusif tersebut?
8. Siapakah mereka-mereka yang menguasai Majlis Peguam? Bukankah mereka terdiri dari peguam yang menyokong parti-parti pembangkang dan sentiasa menentang kerajaan.
Rasanya pendedahan yang tidak bermoral begini akan dilakukan lagi dalam PRK Permatang Pasir ini. Siapa pulakah yang akan dibayar untuk disontot oleh al juburi.


sumber:N11permatangpasir

No comments:

Post a Comment