Saturday, August 22, 2009

Mat Sabu akui pekerja dibuang akibat Pakatan Rakyat.

KENYATAAN MAT SABU :

42,844 orang rakyat negara ini yang dibuang kerja menjelang bulan Ramadhan dan Aidilfitri yang bakal menjelma? Jumlah mereka yang kehilangan pekerjaan makin meningkat akibat kata (AJK) PAS Pusat, Mohamad Sabu,


Mohamad sabu turut menjelaskan, setakat bulan Februari lepas, angka rasmi menunjukkan kira2 19,000 ribu orang dibuang kerja. Enam bulan kemudian, berlaku peningkatan lebih 100 peratus.

Sehingga 7 Julai lalu, perangkaan yang dikumpul oleh Kementerian Sumber Manusia menunjukkan seramai 38,732 pekerja telah diberhentikan berikutan keadaan krisis ekonomi sekarang ini.Daripada angka itu, katanya 29,712 orang diberhentikan manakala 9,020 menerima pemberhentian sukarela. Selain itu, 40,662 pekerja menerima potongan gaji dan 4,112 pekerja diberhentikan sementara.

p/s : yang diberhentikan semuanya dari shah alam selangor dan pulau pinang. kawasan perindustrian semuanya dari kawasan pakatan rakyat .inilah bukti jelas, pakatan rakyat pulau pinang dan selangor gagal dalam dasar pekerjaan.tolak pas demi anak emas permatang pasir.kerja senang dapat.

by - mySrimuara

No comments:

Post a Comment