Sunday, August 23, 2009

Mahfus bercakap soal integriti ???

mahfuz selaku pengarah pilihanraya kecil permatang pasir begitu agresif menghentam peribadi calon bn mulai hari penamaan calon lagi. sidang media yang mula-mula sekali mahfuz memujuk rohaizat supaya menarik diri kerana isu moral.

bermula dengan fasa pertama semua penceramah pas menyerang rohaizat atas isu integriti peguam dan salahguna duit koperasi pekebun kecil getah. apabila mahfuz nampak isu ini tak termakan, maka mereka mengupah yusri kawan rohaizat membuat sidang media di yayasan penanti. kes peguam dah mula tidak panas .

nasrudin tantawi pula melancarkan perang isteri kedua ke atas rohaizat.mereka menyatakan rohaizat ada isteri kedua bernama rafizah.ada yang kata hafizah dan yang terbaru dari pasukan blogger pas menyebut namanya norfaezah bt mohd ali. pas membuat rakaman suara olok-olok kononnya berlaku perbualan antara ayah norfaezah dengan rohaizat. tentang kes pernikahan ini. tapi rakaman tersebut ternyata lawak bunyinya. orang pahang menggunakan loghat penang.

isu isteri kedua pun mula goyah. ada yang menyatakan tiada surat nikah hanya perjanjian bertulis dibuat antara ayah norfaezah dan rohaizat. norfaezah anak sedara tuan ibrahim tuan man. bapaknya tok guru. bapaknya yang menikahnnya sendiri. dalam hal ini, bapak faezah ternyata ingkar arahan undang-undang keluarga negeri pahang. tanpa melalui pejabat agama, bapa menikahkan anak. ( perkara ini dilaporkan dalam blogmaya tranungkite)

kedua-dua isu ini hampir kurang kepanasannya mulai ahad ini. rohaizat dianiaya oleh pas. yang merancangnya ialah mahfuz.justeru, blog mysrimuara bakal mendedahkan isu siapakah mahfuz dalam konteks berikut :

1. anak mahfuz di politeknik
2. anak mahfuz di penjara alor setar ( blog rbf)
3 . perangai mahfuz masa kerja di malaysia airport

kesimpulan awal, pembesaran mahfuz sebenarnya penuh dengan mazmumah. mahfuz gagal mendidik anak-anaknya. mahfuz bukan orang yang berpendidikan agama dan juga aliran biasa. mahfuz seorang yang hipokrit dan suka meminjam wang masa bekerja dahulu. sekarang dah bergelar datuk. itu yang mahfuz tunggu.gelaran dunia.

p/s : kempen lancar dedahkan perangai buruk mahfuz. pas terperangkap melantik naib presiden yang berkelakuan tidak senonoh.

by - mySrimuara

No comments:

Post a Comment