Tuesday, August 25, 2009

Nizar KKKv2 :Lintas Langsung DUN PERMATANG PASIR

2.29pm
KP Pulau Pinang Saudara Norman berehat bersama pemuda


2.10 pm
Lihat Unit Amal Dosa berbaju merah,berhadapan dengan mereka,jelas puak ini mengkafirkan saudara sendiri dan melaungkan "Barisan Neraka" seolah olah mereka sudah dijanjikan syurga oleh tok guru gila mereka

2.29pm
Ketua Pemuda Pulau Pinang sedang duduk berehat.









1.50pm
Bukit Indera muda








1.50
Sama gagah & bukit Indera muda









1.36pm
Suasana di Bukit Indera Muda,Tempat Berlakunya pergaduhan dan membaling batu yang dimulakan oleh golongan veteran PAS, amat memalukan perkara ini berlaku ketika dibulan ramadhan,Inilah contoh PAS hanya nama Islam tapi beraja syaitan dihati.






Dr Novandri Hasan Basri

12.30tengahari- Setakat ini penulis difahamkan bahawa hampir 45% telah keluar mengundi dan ramai di anatara mereka yang keluar awal. Peratusan ini sungguh menarik memandangkan hari ini adalah hari kerja dan bulan puasa. Cuaca mendung turut membantu memudahkan perjalanan pilihanraya kali ini.


Seperkara lagi, terdapat poster-poster BN yang telah dirosakkan. Penulis tidak tahu motifnya tetapi apakah si perosak tersebut teringatkan masa Anwar Ibrahim dan mata lebam beliau dahulu?


1.27pm
pemuda bahagian balik pulau tercedera ,lengan terluka di baling batu oleh penyokong pas




12-1pm'
pergaduhan antara penyokong PAS & UMNO mengakibat 2 orang pemuda umno tercedera di baling batu.





Update 1.15 pm

Menurut sumber live dari Peti Undi Kubang Semang agak kecoh dan berlaku pergaduhan di sana.








Update 1.00
Dilaporkan berlaku pergaduhan di banyak tempat antara penyokong umno dan pas.

Update 12.24 pm

Suasana di SRJKC Lay Keow kembali tenang .. pengundi semakin berkurangan .. mungkin cuaca yang makin panas . Penyokong kedua dua pihak juga mula kepenatan dan sedang berehat di khemah masing masing.

Batu5 : melaporkan dari dalam kereta di perkarangan check point BN

Update 11.39 am

Menurut SPR sehingga kini sudah 38.9% pengundi sudah keluar mengundi.Cuaca di SRJKC Lay Keow cerah . Penyokong BN masih teguh berdiri walaupun sentiasa diprovokasi oleh puak puak jumud .

Update 11.39 am

Menurut SPR sehingga kini sudah 38.9% pengundi sudah keluar mengundi.Cuaca di SRJKC Lay Keow cerah . Penyokong BN masih teguh berdiri walaupun sentiasa diprovokasi oleh puak puak jumud .


Update 10.49 am

Suasana di SRJKC Lay Keow agak tenang walaupun ramai penyokong PAS mula membuat onar.Kehadiran pihak polis sedikit sebanyak berjaya mengawal keadaan.Kesesakkan jalanraya berlaku hampir 2km .


sumber:http://umnobatu5.blogspot.com


10.30 am
Tanah Liat
Dr Novandri Hasan Basri

penulis berada di Tanah Liat mukim 8, Permatang Pasir untuk memberi laporan sekerap yang mungkin dan updated sepanjang hari ini.

Pagi tadi berlaku sedikit kekecohan di luar sekolah Seri Penanti apabila ramai penyokong PAS yang berkumpul bertindak mengganggu lalulintas dan memprovoke pihak lawan. Pihak FRU telah ditugaskan untuk meleraikan kumpulan tersebut.

Saksikanlah :-



9.58am
Kubang Semang






9.45 am
UPU Bukit Indera Muda





9.30 am
Hujan renyai mula turun, dan peratusan keluar mengundi setakat ini sudah mencapai 14.6%











8.30 a.m
Suasana bermula agak sesak disekitar UPU Kubang Semang dan di UPU Bukit Indera Muda.

8.30 am

1 comment: