Saturday, August 15, 2009

Pemimpin BN sokong pemilihan Rohaizat

BUKIT MERTAJAM 14 Ogos - Pemilihan Rohaizat Othman sebagai calon Barisan Nasional (BN) bagi Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Permatang Pasir mendapat sokongan padu para pemimpin BN di peringkat nasional dan negeri.

Mereka berpendapat, Rohaizat seorang pemimpin muda yang disenangi ramai dan mudah mendekati rakyat sekali gus mampu menarik undi pelbagai kaum terutamanya golongan muda.

Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin berkata, beliau telah lama mengenali calon tersebut iaitu sejak di awal pembabitan mereka dalam bidang politik.

"Walaupun Rohaizat tidak memegang apa-apa jawatan dalam Pemuda UMNO Permatang Pauh, namun umurnya masih lagi di bawah kategori Pemuda.

''Beliau seorang profesional dan pemimpin muda yang berjuang demi rakyat, merendah diri, ikhlas dan mudah didekati masyarakat.

'''Sememangnya beliau merupakan calon terbaik untuk pilihan raya kecil kali ini kerana beliau aktif di Permatang Pauh serta dikenali masyarakat di kawasan itu," ujarnya.

Beliau berkata sedemikian ketika ditemui pemberita pada Majlis Pelancaran Jentera Pilihan Raya BN dan Pengumuman Calon Pilihan Raya Kecil N.11 di Bukit Merah, Jalan Permatang Pauh di kawasan Permatang Pasir di sini hari ini.

Khairy berkata, Pemuda UMNO akan melipatgandakan usaha dalam pilihan raya kecil kali ini memandangkan calon yang bakal bertanding itu adalah dari golongan muda.

''Kami berterima kasih kepada pucuk pimpinan parti kerana memilih calon yang muda lebih-lebih lagi terdapat kira-kira 40 peratus pengundi muda di bawah umur 40 tahun di Permatang Pasir," jelasnya.

Ketua Penerangan UMNO, Ahmad Maslan juga menyifatkan Rohaizat calon yang paling sesuai bagi semua kaum terutamanya di Permatang Pasir.

Walaupun peguam syarie itu masih muda katanya, ia tidak menjadi masalah besar kerana Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sendiri menjadi Ahli Parlimen pada usia 23 tahun.

''Rohaizat sekarang ini berusia 38 tahun, kita yakin akan kemampuannya, lebih-lebih lagi beliau merupakan anak tempatan Pulau Pinang," jelasnya.

Sementara itu Pengerusi Gerakan negeri, Datuk Dr. Teng Hock Nan berkata, Rohaizat sememangnya layak dicalonkan untuk bertanding di DUN Permatang Pasir memandangkan beliau seorang yang masih 'segar' di samping mempunyai profesion yang bagus sebagai seorang peguam syarie.

"Beliau calon yang paling sesuai bagi BN kerana berimej baru dan nampak lebih dinamik," ujarnya.

1 comment:

  1. Selamat berjuang sahabat seperjuagan

    Mohon linkkan blog saya http://warisanpahang.blogspot.com/
    ke blog tuan.

    ReplyDelete