Tuesday, September 29, 2009

TS Isa Samad calon BN pertahankan Bagan



Tan Sri Mohd Isa Abdul Samad diumum sebagi calon Barisan Nasional (BN) bagi pilihan raya kecil DUN Bagan Pinang. Pengumuman dibuat oleh Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin di hadapan kira-kira 10,000 penyokong dan rakyat di Bagan Pinang, Port Dickson kira-kira jam 5.25 petang Selasa.

Muhyiddin dalam ucapannya menegaskan BN memilih calonnya dengan meletakkan keutamaan terhadap kehendak dan harapan rakyat. Sambil bertanya siapa yang dikehendaki oleh penduduk Bagan Pinang sebagai calon mereka, ribuan yang hadir menjerit "Tan Sri Isa" dan serentak itu Muhyiddin terus mengumumkan nama Isa sebagai calon. Ribuan yang hadir bangun bersorak dan bertepuk tangan dengan pengumuman yang dibuat itu.


Seperti kata-kata dari beliau , nampaknya Isa masih diperlukan, dengan itu jangan hapuskan ISA" merujuk kepada AKta Keselamatan Dalam Negeri. PB daripada awal lagi menyokong TS ISA sebagai calon BN Bagan Pinang dan PB mengucapkan tahniah kepada beliau dan selamat bertanding demi perjuangan parti ,kerajaan dan rakyat Bagan Pinang .

Kehadiran lebih 10,000 orang memenuhi khemah di BN Command Centre di Batu 6 merupakan petanda baik untuk BN memenangi PRK Bagan Pinang . Sebelum ini ketika PRK lain ,kehadiran ramai sebegini jarang sekali dan ini menunjukkan sokongan pengundi terhadap BN di kubu kuatnya masih lagi utuh .

Sorakan dan teriakan kedengaran cukup kuat yang mahukan Isa dicalonkan menunjukkan beliaulah calon utama pilihan rakyat Bagan Pinang . Pemilihan TS Isa sebagai calon BN di Bagan Pinang adalah tepat kerana beliau dibesarkan di situ ,merupakan Ketua Cawangan UMNO Bagan Pinang ,dan sudah 30 tahun menabur bakti sebagai wakil rakyat dan selama 22 tahun sebagai MB Negeri Sembilan .

Jasa beliau kepada rakyat dan Negeri Sembilan khasnya pembangunan di Teluk Kemang serta Bagan Pinang adalah hasil usaha beliau . Jika isu pergantungan beliau di atas kesalahan politik wang dahulu dijadikan isu, beliau telah menjalani hukuman itu dan masih lagi setia bersama parti . Apa kurangnya DSAI yang pernah dipenjara oleh mahkamah dan kini menghadapi tuduhan liwat masih lagi menang di Prmtg Pauh dan menjadi wakil rakyat. Lim Guan eng juga pernah meringkuk dlm jail dulu tetapi kini gah berkuasa di PP . Elizabeth wong yang terkenal dengan skandal gambar bogel serta hubungannya dengan lelaki melayu pun masih lagi menjadi YB serta Exco di Selangor . Bandingkan Eli dengan TS Isa ,baik lagi TS Isa .


Ayuh kita rapatkan barisan dan bersama-sama menyokong Calon kita TS Isa Samad untuk menang seterusnya pertahankan DUN Bagan Pinang agar terus menjadi kerusi BN

No comments:

Post a Comment