Monday, September 14, 2009

Nizar oii ! :Lawatan Blogger Patriot Selangor ke tapak kuil








--- Bloggers Patriot dan juga orang ramai dari luar kawasan Shah Alam telah membuat lawatan serta tinjauan ke tapak kuil yang dicadangkan oleh kerajaan PR di seksyen 23 pada Sabtu 12 sept 09.

Jika diteliti lokasi penempatan semula kuil tersebut di seksyen 23, perbalahan serta masalah penduduk di seksyen 19 pasti akan berulang.

Juga lawatan dibuat ke kuil HARAM di seksyen 19 yang selama ini menjadi isu dikalangan penduduk setempat. Dan juga tinjauan ke tapak cadangan pemindahan kuil tersebut oleh kerajaan BN di seksyen 18.

Tapak cadangan dari kerajaan BN di seksyen 18 meliputi keluasan 3 padang bola dan juga tidak menganggu ketenteraman awam namun ia ditolak oleh pihak pengurusan kuil dengan alasan ia berdekatan dengan kawasan kilang.

Ternyata cadangan penempatan kuil di seksyen 23 menunjukkan wakil rakyat PR dan kerajaan negeri Khalid Ibrahim gagal memahami sensitiviti masyarakat setempat. Mereka telah memperjudikan ketenteraman penduduk seksyen 23 demi kepentingan politik mereka sendiri.

Khalid Samad dan Rodziah selama ini GAH bercakap mengenai keadilan dan Islam tetapi pada masa yang sama mereka bersekongkol dengan KAFIR dan menidakkan HAK keadilan serta sensitiviti masyarakat Islam itu sendiri.

Allah telah menyerlahkan sikap pemimpin PR yang selama ini BERMUKA2 dan hanya pandai menaburkan janji tanpa tahu menunaikannya.

sumber : pusakaayahanda


No comments:

Post a Comment