Wednesday, February 24, 2010

Selangor didahulukan , Permatang Pauh ditinggalkan

Pisau perhatikan sejak rakyat Permatang Pauh 'menghantar' Anwar ke Putrajaya mereka langsung tidak dipedulikan,malah hanya disajikan dengan politik basi oleh Anwar Ibrahim.Suara Anwar hanya untuk pertahankan dia tidak pernah menceroboh lubang kunyit anak muda,suara Anwar hanya untuk beliau menjadi PM,suara beliau hanya untuk politik kotor dan membangkitkan sentimen kacau di negara ini.

Beliau langsung tidak bersuara untuk rakyat Permatang Pauh,malah pengundi permatang pauh hanyalah sekadar menjadi pak sanggup demi merealisasikan kehendak nafsu buas Anwar Berahi.

Anwar lebih pentingkan rakyat Selangor dari membela nasib rakyat Permatang Pauh,mana pembelaan untuk orang yang mengundi beliau.Anwar menjanjikan bulan dan bintang ketika pilihanraya kecil permatang pauh,tetapi bulan dan bintang dinikmati oleh rakyat Selangor.


SuaraKeldaian

Semasa melancarkan Program Pemulihan Perumahan Terbengkalai Negeri Selangor di perkarangan perumahan Taman Ukay Bistari di Hulu Klang hari ini Datuk Seri Anwar menegaskan sekiranya sijil layak menduduki (CF) gagal diperolehi sebagaimana yang dijadualkan beliau berjanji akan 'turun padang' bertemu pihak pemaju terbabit untuk menyelesaikannya.

"Kita janji satu perkara, kita pegang pada amanah dan ikrar. InsyaAllah kita akan pertahankan prinsip keadilan ini dan hak pembeli.

"Pada hari ini, saya datang hanya ada CF sementara, kalau Dr Nik Zamri Majid (Pengerusi Eksekutif RSS-PMC Sdn Bhd selaku perunding projek) boleh kemukakan semua dokumentasi berkaitan pada hari Isnin, saya akan maklumkan kepada Majlis Perbandaran Ampang Jaya, minggu depan juga kita luluskan. Hari Isnin dapat surat, minggu itu juga lulus tetapi syaratnya semua hendaklah diisi lengkap.

"Kalau tak lulus setelah dikemukakan, saya jamin saya akan turun sendiri. Lagipun kes mahkamah saya tertangguh. Jadi saya ada masa. Ini soal rumah terbengkalai, soal hidup dan kebajikan rakyat. Bukannya perkara main-main. Kami tak mahu seksa penduduk lagi, walaupun tujuh hari. Ini pendekatan yang cuba kita buat," katanya kepada lebih 300 penghuni.


Inilah nasib buat orang permatang pauh,nak dikatakan terbela dibawah kerajaan sosialis tidak pula,nak dikata terbela oleh pengemar lubang kunyit tidak pula,akhirnya mereka dapat pembelaan parti yang mereka pernah caci dan fitnah :klik sini

Pisau mendapat maklumat yang membuat demo didepan sekolah tempoh hari rupanya anak pendemo turut berada didalam sekolah untuk menerima bantuan. 'maki tetap maki tapi depa bagi kami balun',itu lah kata kata munafik dan hipokrit yang tidak tahu malu.Namun tidak apalah,asalkan anak anak mereka dapat bantuan dan dapat mengurangkan sedikit beban sudah memadai,anak anak tidak harus terlibat dengan politik orang tua ,mereka layak menerima bantuan walaupun orang tua mereka menjadi baru dan balaci kepada parti yang merosakkan bangsa dan agama.



Pisau kata "Anwar tak tolong,biar Umno yang tolong,"


Ulasan

Anwar hanya balik Permatang Pauh untuk ceramah politik dan rumah terbuka sahaja .. itu sudah memadai tugas seorang Ahli Parlimen Prmtg Pauh .

No comments:

Post a Comment