Sunday, January 3, 2010

Pemuda UMNO PP bantah Isu Kalimah Allah











Suara umat Islam yang menentang penggunaan kalimah Allah oleh gereja Khatolik ini semakin hari semakin meningkat . Hari ini Pemuda UMNO Pulau Pinang juga membantah penggunaan kalimah Allah digunakan oleh gereja disertai KP UMNO Bahagian di negeri Pulau Pinang. Sidang media ini diketuai oleh Sdr Ir Shaik Hussein , Naib Ketua Pemuda UMNO PP .

Tun Mahathir juga menyuarakan kebimbangan mengenai perkara iaitu kemarahan umat Islam
jika penggunaan perkataan Allah oleh agama lain tidak dihalang. klik di sini

PB juga menyokong usaha JPM dan KDN sendiri segera memfailkan rayuan bagi mengenepikan keputusan Mahkamah Tinggi yang dibuat oleh Hakim bukan Islam yang tidak tahu mengenai Islam .Akhirnya suara rakyat yang beragama Islam didengar oleh kerajaan Najib dan bukannya seperti pemimpin PAS yang menyokong keputusan Mahkamah Tinggi nama Allah digunakan di gereja .


Sehubungan itu, Menteri di Jabatan Perdana Menteri (JPM), Datuk Jamil Khir Baharom hari Sabtu dalam satu kenyataan berkata, JPM dan Kementerian Dalam Negeri (KDN) akan membuat rayuan di Mahkamah Rayuan berhubung dengan keputusan Mahkamah Tinggi Khamis lalu demi memastikan kesucian Islam terpelihara.

Serentak itu beliau meminta semua pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dan umat Islam agar bertenang dan memberi peluang agar perkara berkenaan diselesaikan melalui proses perundangan negara.

Saya akan mengambil langkah untuk mengadakan pertemuan dengan pihak NGO dalam masa terdekat bagi mendengar pandangan mereka dan membincangkan perkara ini selanjutnya, " katanya dalam kenyataan tersebut.

Link berkaitan isu ini

Kalimah Allah - Tun M dan Nasharuddin nyatakan kebimbangan

http://abangtuah.blogspot.com/2010/01/pejuang-melayu-hebat-menyanggah-khalid.html

http://azlishukri.blogspot.com/2010/01/isu-nama-allah-menjawab-kebobrokan.html


No comments:

Post a Comment