Saturday, January 9, 2010

Gereja didahulukan , tabika Kemas dilingkupkan



nasib anak bangsa melayu digadaikan oleh PAS


Nampaknya di negeri Khalifah Umar PAS tidak habis2 lagi isu menutup Tabika KEMAS . Kali ini berlaku di Tabika Kemas di Surau Bandar Bayan Baru apabila tindakan Jawatankuasa Surau Bandar Bayan Baru yang baru telah mengarahkan tabika tersebut di kawasan itu ditutup secara serta –merta.klik di sini


Sekali usaha menjahanamkan masa depan anak Melayu dilakukan sendiri oleh Melayu dalam PKR dan PAS selepas mereka menguasai surau tersebut setelah YDP MAIPP bertukar yang baru dan Salleh Man dari PAS menduduki Timbalan YDP MAIPP. Arahan menutup Tabika Kemas Bandar Bayan Baru menyebabkan 10 kanak-kanak yang sepatutnya memulakan sesi persekolahan mereka semalam terpaksa dipindahkan.


Tindakan zalim oleh Jawatankuasa surau yang baru ini menutup tabika Kemas yang sudah beroperasi sejak 1983 lagi adalah bagi membolehkan orang mereka menubuhkan tabika swasta iaitu PASTI di bangunan tabika ini .


Amboi cukup senang la depa , KEMAS telah belanja sebanyak RM 50,000 untuk untuk membaik pulih tabika itu, tetapi selepas pelantikan ahli jawatankuasa baru surau yang terdiri dari puak PAS yang gila kuasa dan wang , mereka ini minta sewa bulanan pulak sedangkan 20 tahun dulu tabika ini tidak dikenakan bayaran pun .


Kebanyakan ibubapa di kawasan itu cukup kecewa dengan tindakan Jawatankuasa surau ini yang menutup tabika ini kerana ia berdekatan dengan kawasan perumahan mereka . Jika tabika itu ditutup , mereka ini yang majoritinya berpendapatan rendah ini tidak mampu untuk menghantar anak mereka ke tabika swasta atau tabika yang jauh dari kawasan perumahan .


Ini sikap sebenar PAS , bila bab isu penggunaan Kalimah Allah oleh orang Kristian, mereka ini menjadi penakut dan kecut teloq !! tetapi kalau bab nak tutup tabika KEMAS ini dan pelingkup orang Melayu sendiri , itu mereka cukup cepat sekali melakukan tindakan .


PAS memang pelingkup Melayu !! selepas jadi penyokong sejati gereja , mereka kini dalam proses perjahanamkan anak orang Melayu pulak . Bukankah mereka ini tidak suka sebut perkataan “ Melayu, “ .. hanya islam sahaja yang mereka kata.


Itu lah memang betul cakap Datuk Azhar Ibrahim , Melayu 2-3 kerat dalam kerajaan negeri ini tak buat apa untuk orang Melayu .

No comments:

Post a Comment