Friday, May 7, 2010

Kerajaan negeri DAP sokong Mak Nyah di PP


Mulai Isnin minggu depan, Penulis akan membuat audit di Pulau Mutiara selama dua minggu. Apabila membaca keratan akhbar di atas, hati menjadi risau dan gundah gulana. Penulis akan ke satu tempat di mana ADUNnya adalah penyokong dan pembela 10,000 golongan Mak Nyah di sana. Wow! hebat betul ADUN-ADUN Pakatan Rakyat Pulau Pinang. Tak salahlah selama ini apabila Penulis berpendapat golongan Pakatan Haram adalah penyokong tegar golongan peliwat.

Oh ya! Kita jangan lupa. ADUN DAP ini juga yang merupakan MPPP Councillor telah meminta di dalam mesyuarat MPPP supaya diambil tindakan segera merobohkan gerai-gerai Melayu di Tanjung Tokong tidak berapa lama dulu. Kebanyakan golongan Mak Nyah (bukan semua) terlibat di dalam aktiviti kurang bermoral di rumah-rumah urut. Adakah ADUN berkenaan benar-benar prihatin dengan nasib golongan tersebut atau sekadar melindungi satu aktiviti perniagaan dan pelaburan yang memberikan pendapatan lumayan kepada pihak-pihak tertentu di Pulau Pinang? Fikir-fikirkanlah.

Apabila seorang Ahli Parlimen Australia, Micheal Danby menyokong secara terbuka Anwar Ibrahim, juak-juak PAS begitu gembira dan melalak di ruangan-ruangan maya walaupun mereka sedari Ahli Parlimen Australia yang menyokong Anwar adalah seorang GAY yang memperjuangkan Golongan GAY Australia. Malah dengan lebih teruk lagi apabila Michael Danby ini merupakan ketua Yahudi Australia. Apabila ADUN Tanjung Bungah, Teh Yeh Chew, prihatin dengan nasib Mak Nyah di Pulau Pinang, apa pulak kata pengikut-pengikut Pakatan Haram? Yang pasti ... Takebeer!

sumber :cucu tok selampit

No comments:

Post a Comment