Wednesday, June 2, 2010

Cafe DoReMi: Malaysian Malaysia atau DAPian Chinesia?

Selepas Kg Buah Pala, Cafe Do Re Mi pula menjadi mangsa! Begitulah perihal kepimpinan chauvinis dan racist yang dipamerkan oleh "Khalifah" Lim Guan Eng yang diagung-agungkan oleh Melayu PAS dan Melayu PKR selama ini. Inilah semangat "Malaysian Malaysia" yang selama ini dilaung-laungkan oleh DAP, adik kandung PAP di Singapura. Nampak gayanya, Pulau Pinang adalah "pulau Melayu" kedua yang akan dihak milikkan oleh "PAP, DAP & Co." ini.

Semua orang tahu apa yang terjadi di Cafe Do Re Mi. Tindakan kurang ajar kerajaan DAP pimpinan Guan Eng ini begitu zalim meruntuhkan Cafe tersebut. Dengan berpegang kepada "undang-undang" ciptaan "Malaysian Malaysia", mereka merobohkan cafe itu tanpa budi bicara mahupun rundingan "win-win situation". Begitulah "hati kering" Guan Eng kepada bangsa Melayu di Pulau Pinang.


Sebelum ini, Guan Eng menganiaya kaum India Pulau Pinang yang banyak membantu meningkatkan ekonomi Pulau Pinang. Kini, Melayu pula menjadi mangsa "Malaysian Malaysia" DAP ini. Inikah cerminan Malaysian Malaysia laungan DAP itu? Itu bukan "Malaysian Malaysia", itu namanya "DAPian Chinesia"! Apakata kalau kita buat cara yang sama di Tanah Besar China atai Hong Kong, pasti kita mati di"kungfu" mereka!

Inilah bukti sikap chauvinis & racist yang dimiliki oleh Khalifah Lim Guan Eng. Ketika di zaman Koh Tsu Koon suatu ketika dahulu, nasib kaum Melayu dan India tidaklah seburuk ini. Mereka sama-sama berkongsi hidup, berekonomi dan bersosial dengan aman dan damai. Itulah bezanya zaman pemerintahan "kafir Harbi - DAP" dan "kafi Zimmi - parti Gerakan komponen BN". Hasilnya? Pulau Pinang bakal menjadi Singapura kedua!

Kini baru rakyat nak sedar tentang kezaliman dan "true colours" Guan Eng yang sebenar? Sebenarnya, "belang" Guan Eng ini sudah lama ditunjukkan. Sejak dia bertanding di Melaka dan di penjara lagi. Malah media dan cybertroopers pro kerajaan sudah lama memberitahu rakyat tentang perkara ini. Cuma rakyat sahaja yang tidak mahu terima. Katanya kami berbohong? Nah..sekarang siapa yang benar dan siapa yang bohong?

Ibu Mertua En. Johan pemilik Cafe Do Re Mi amat kesal dengan insiden kekejaman Guan Eng ini. Dia menyesal lantas memberitahu bahawa Wan Azizah pernah pergi bertemunya untuk merayu undi bagi pihak Guan Eng/Pakatan Rakyat. Dan kini dia menyesal tak sudah! Kini, baru kita sedar ada juga "melayu" yang sanggup "menjual bangsa"nya sendiri kepada Guan Eng. Harapan saya agar kekesalan makcik itu akan diterjemahkan pada PRU 13 kelak. Sabar ye makcik ye...

Begitulah nasib rakyat berbangsa Melayu dan India di Pulau Pinang dibawah "DAPian Chinesia" pimpinan Guan Eng. Tiada keharmonian seperti yang pernah dicipta dan dipelihara oleh BN selama ini. Yang ada hanyalah sakit hati, kecewa, geram, marah, rasa tertipu, pengkhianatan dan pelakuan buruk terhadap rakyat. Itulah gaya kepimpinan Guan Eng yang dibayangkan sebagai "Khalifah" oleh penganut PAS!.

No comments:

Post a Comment