Saturday, June 26, 2010

Bila Engineer Guan Eng turun ke tapak pembinaan jambatan kedua




Ada enam faktor utama yang menjadi punca projek Jambatan Kedua Pulau Pinang lewat disiapkan, kata Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng.

Beliau berkata faktor pertama merujuk kepada kajian lanjut tentang kesan kemalangan di laut yang perlu dilaksanakan dengan baik bagi memastikan binaannya benar-benar kukuh.

Hebat betul Guan Eng yang baru saja melawat tapak terus menyatakan projek ini akan delay . kah kah kah ..........


Beliau seterusnya meminta semua syarikat yang mendapat kontrak bagi projek pembinaan Jambatan Kedua Pulau Pinang memberi keutamaan kepada kontraktor bumiputera dan bukan bumiputera yang berasal dari Pulau Pinang.

“Semua syarikat kontraktor yang mendapat kontark projek pembinaan jambatan bukan berasal dari Pulau Pinang,” katanya. — Bernama klik di sini


Ini satu lagi pembohongan dan cakap tak serupa bikin oleh kerajaan CAT Guan Eng !! Dia minta syarikat seperti UEM , CHEC. IJM memberikan keutamaan kepada kontraktor Bumiputra dan bukan bumiputra berasal dari PP sahaja .

Guan Eng sebenarnya bohong bahawa semua syarikat kontrator yang dapat kontrak semua dari luar PP . Sebenarnya ada kontraktor Bumiputra dan Bukan Bumiputra dari PP mendapat faedah daripada projek ini dengan membekal bahan binaan serta kontrak menjalankan kerja2 di projek itu . Tak kan lah bahan2 binaan ini perlu import dari negeri Kedah dan Perak jika di Pulau Pinang sini sudah ada sumbernya malah lebih murah .

Lagi satu yang mengapa PB gelarkan kerajaan CAT Guan Eng ini cakap tak serupa bikin kerana dia sendiri minta syarikat2 main contactor ini beri keutamaan kepada syarikat kontraktor tempatan di PP tetapi sebenarnya kerajaan negeri pimpinan Guan Eng sendiri pun beri projek kepada syarikat luar PP iaitu SYARIKAT TAIYO RESORT dari KL untuk projek di Bukit Jambul Golf Resort . klik di sini

Malah syarikat berkenaan ini menghadapi masalah kewangan dipilih oleh Guan Eng walaupun ada syarikat lain yang lebih berkeupayaan .

inilah prinsip telus , akauntabiliti ,telus ala DAP .. kah.. kah... kah


No comments:

Post a Comment